You are here

Elisa

Olen Elisa Eesti AS (ja Starman AS) IT arendusprojektide ja teenuste disaini valdkonna juht. Telekommunikatsiooni sektor on oma olemuselt väga põnev ja pidevas muutumises, sest mõjutab otseselt sadade tuhandete eestlaste elusid ja tarbimisharjumusi. Muutuvad nii tehnoloogiad, rakendused nende tehnoloogiate peal kui ka kasutajate käitumisharjumused. Iga päev minu valdkonnas on eelmisest erinev – uued IT arendusprojektid, meie teenuste kasutusmugavuse parandamine ja innovatsiooni otsimine, testimine ning edukas lansseerimine.

Kõige eelnevaga käib kaasas ka oma klientide tundmine ning üks olulisemaid komponente on kliendi asukoht ehk aadress, kus ta elab. Eriti oluline on see meie fiksäris, ülioluline on teada kliendi aadressi – ikka selleks, et saaksime täpselt kliendile öelda, milliseid teenuseid ta oma aadressil tarbida saab. Keerukas on aga aadressregistri up-to-date hoidmine. Need ajad, kus iga ettevõtte peaks hoidma eraldi registrit enda juures, on möödas. Meie kasutame Maa-ameti pakutavat In-ADS komponenti (nii teksti kui ka kaardi kujul) ning aadressiandmete andmebaasi. Hetkel on lahendus veel juurutamisel, kuid oleme lõpuni jõudmas.

Tänu antud teenusele ei pea me ise kulutama arendusresurssi keeruka aadressiotsingu loomisele ja haldamisele. Digitaalses Eestis ei ole vaja täna enam ise jalgratast leiutada – vähemalt aadresside valdkonnas. Maa-ameti aadressiandmete andmebaas ning In-ADS komponent ongi täpselt selle jaoks loodud. Ainuke “kohustus” on rakendada ettevõtte spetsiifilist äriloogikat, kuid suurim töö on juba Maa-ametil tehtud ning mis kõige tähtsam – see töötab!

Kõige suurem kasu meie klientidele on see, et klient leiab oma aadressi ka ise üles olenemata sisestusviisist – on kliente, kes alustavad aadressiotsingut linnast, on neid, kes alustavad tänavast või majast jne. Samuti saavad kaetud ka “keerukamad” aadressid, milles on initsiaalid, lühendid või kasvõi talude nimetused. In-ADS komponendil põhinev aadressiotsing leiab kliendi aadressi alati üles. Ja isegi kui haldusreformide käigus on kliendi aadress muutunud, aga klient on harjunud kasutama oma “vana” aadressi, siis ka selle aadressi leiab In-ADS üles. Nii võib juhtuda, et nii mõnelegi kliendile saab esimest korda elus selgeks tema tegelik aadress. Ja nagu juba alguses mainisin, siis minu valdkonna üks ülesannetest on klientide käitumisharjumuste muutmine ja kasutusmugavuse parendamine ning In-ADS täpselt seda oma spetsiifilises valdkonnas teeb.

 

Martin Havik
Elisa Eesti AS ja Starman AS IT arendusprojektide ja teenuste disaini valdkonna juht


 



Viimati muudetud: 02.10.2017