Sa oled siin

Maa-ameti ja Lennuameti koostöös valmis lennunduse kaardirakendus

Maksimaalne lubatud ehituskõrgus piirangupinna alal.

Maa-ameti ja Lennuameti koostöös valmis lennunduse kaardirakendus », mille kaudu on kättesaadavad Lennuameti hallatavad ruumiandmed. Kaardirakendus panustab lennuliikluse ohutusse ja on abiks ehitiste planeerimisel lennuväljade ümbruses.

Lennunduse kaardirakenduses on andmed jagatud kolme põhigruppi: lennuväljad, lennuvälja piirangupinnad ja õhuruum.

  • Lennuväljade kihis kuvatakse lennuväljade asukohad.
  • Piirangupindade kihis kuvatakse lennuväljade lähiümbruse piirangupindu, millega tagatakse saabuvate ja väljuvate õhusõidukite ohutu lennutegevuse korraldamine. Piirangupindade rasterkaart aitab leida kõrguse maapinna ja piirangupinna vahel. Selle põhjal saab näiteks infot, kui kõrget hoonet või rajatist võib antud kohta planeerida (sõltuvalt asukohast võib lubatava ehitise kõrgus sõltuda ka lennuvälja lähenemisprotseduuridest, mida kaardirakenduses kuvatud pole).
  • Õhuruumi kihis kuvatakse visuaallennukaardile (VFR-kaart) omaseid kihte nagu näiteks lähenemisalad, piirangualad, motoparaplaanide alad jne.


Lisainfo:
Andres Lainoja, Lennuamet, lennuliiklusteeninduse ja lennuväljade osakond, andres.lainoja@ecaa.ee, 6103590
Sulev Õitspuu, Maa-amet, geoinfosüsteemide büroo juhataja, sulev.oitspuu@maaamet.ee, 6750867

Veel uudiseid samal teemal

14.12.2018

Maa-amet uuendas ajalooliste kaartide WMS-teenust

Maa-ameti ajalooliste kaartide WMS-teenuses olevad kaardikihid said endale ülevaatekihid, kihtidelt eemaldati mõõtkavapiirang. See tähendab, et nüüd on kõik kihid on vaadeldavad täies nähtavusulatuses nii terve Eesti vaates kui ka suurtel mõõtkavadel.

Tantsimine lennuki juures
12.12.2018

Oled Sa kunagi näinud Maa-ameti lennukit?

Oled Sa kunagi näinud Maa-ameti eriotstarbelist lennukit, mis igal aastal lendab üle enam kui poolest Eestimaast kogudes kaardistamiseks vajalikke aeropilte ja kõrgusandmeid?